Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gdy trudno jest dostrzec wroga - szybkie porady
#1
Wielu ludzi na początku swojej przygody ze Squad często zgłasza problemy z dostrzeżeniem wrogów na większej odległości. A to przez blur, kolor kamuflażu czy jeszcze coś innego.

W takiej sytuacji warto zapoznać się z poniższymi poradami/metodami.

I. Metody graficzne:
  1. Całkowite wyłączenie wygładzania krawędzi: obecnie ta opcja graficzna nie działa dość dobrze i objawia się sporym rozmyciem krawędzi, ogólną nieostrością. Po wyłączeniu tej opcji krawędzie staną się o wiele bardziej kanciaste i "schodkowe" jednak obraz zyska sporo na ostrości. Polecane dla graczy ze słabszymi komputerami.

  2. Podniesienie wartości skalowania rozdzielczości (w grze resolution scale): wiąże się z tym spory spadek wydajności jednak jakość obrazu ulega o wiele większej poprawie, niż w przypadku zastosowania wygładzania krawędzi. Gdy ustawimy wartość, np. 200% to teoretycznie obraz będzie renderowany o 2 razy większej rozdzielczości niż domyślnie przy zachowaniu tych samych proporcji obrazu i obiektów w grze. Polecam pobawić się tym ustawieniem dla znalezienia kompromisu, jednak należy mieć na uwadze, iż w pewnym momencie przestaniemy widzieć znaczną różnicę w jakości obrazu, a wydajność nadal będzie spadała proporcjonalnie. W moim przypadku 120% daje najlepsze efekty (nie widać różnicy między wyższymi poziomami) przy rozdzielczości 1080p na ekranie laptopa 15''. Dla osób z mocniejszymi maszynami.

  3. Łączenie wygładzania krawędzi i skalowania rozdzielczości: kiedyś używana przeze mnie konfiguracja i finalnie wypchnięta przez opcję nr 2. W moim przypadku używałem wygładzanie krawędzi, które zabiera mniej wydajności, by wspomóc obniżoną wartość skalowania rozdzielczości do poziomu 110-115%. 
 
  4. Obniżenie zasięgu widzenia (view distance): odpowiedzialne za odległość pojawiania się wszelkich traw może wpłynąć na jakość pola widzenia gracza.
  
  5. Wyłączenie motion blur, bloom, eye adaption, lens flare: efekty postprocesowe, które mogą wpłynąć na poprawę widoczności przy większym dystansie.
  
II. Porady dotyczące sposobu gry:
 
  1. Podczas przemieszczania się po mapie trudno jest dostrzec wroga. Polecam od czasu do czasu zatrzymać się na chwilę i bez rozglądania się myszką wypatrywać wroga - łatwiej dostrzeżesz jego ruch (a'la T-Rex).

  2. Po części śledzenie sytuacji na mapie - dzięki temu będziecie wiedzieć, z której strony należy spodziewać się wroga.

Pozostałe rzeczy przyjdą z czasem w trakcie gry. Przyzwyczaicie wzrok do nowych warunków i będziecie mogli łatwiej dostrzec nieprzyjaciela.
Jeśli macie jeszcze jakieś porady dotyczące tego zagadnienia to podzielcie się nimi w komentarzach.
Odpowiedz
#2
Akurat Eye Adaptation pomaga Tongue
[Obrazek: CeP6PzK.jpg]
Odpowiedz
#3
^pomaga na mapach, na których nie działa tak jak powinien i rozjaśnia po prostu ekranSmile Normalnie to odpowiada on za efekt oślepienia podczas nagłego spojrzenia coś jaśniejszego.
Odpowiedz
#4
Chyba tylko na Gorodoku nie działał tak jak powinien. Eye Adaption ma nie tylko przyciemniać obraz ale też go rozjaśniać w przypadku przebywania na słońcu.
Odpowiedz
#5
Dokładnie, Eye Adaption odpowiada za przystosowanie obrazu  w zależności od oświetlenia w danym miejscu na mapie. Działa a przynajmniej powinno to działać jak przystosowujące się oko ludzie, a w grze - w ciemności adaptacja pozwala widzieć więcej poprzez rozjaśnienie obrazu, podczas przejścia w miejsce "nasłonecznione" powinno nastąpić chwilowe oślepienie następnie przyciemnienie obrazu. Obecnie działa to różnie, z pewnością zauważyłem że nie zależy to tylko od mapy, lecz bardziej od miejsc na mapie.

Ciekawostka: Podobnie a nawet lepiej niż obecna funkcja w grze działa Kontrast dynamiczny, który można znaleść ustawić w ustawieniach monitora, przynajmniej tych marki SAMSUNG.

Kod:
5. Wyłączenie motion blur, bloom, eye adaption, lens flare: efekty postprocesowe, które mogą wpłynąć na poprawę widoczności przy większym dystansie.


Nie wiem jak wpływa to u was na poprawę widoczności, tym bradziej na większym dystansie.

Motion blur - rozmycie obrazu w ruchu, naturalnie podczas poruszania się np głową nasz wzrok nie łapie ostrości do czasu zawieszenia wzroku w jednym miejscu ( dla tych co nie rozumieją pokręćcie głową przed komputerem to zrozumiecie )
W  wcześniejszych wersjach gry jej  poprawiało to u mnie wydajność, jakieś 6 fps podczas ruchu ( logicznym wytłumaczeniem był fakt nie ładowania się ostrego obrazu podczas szybkiego ruchu) lecz po ostatnim update niestety klatki przy tej opcji idą w dół.
Powodem dla którego dalej tego używam jest to iż lepiej mi przystosować wzrok podczas ruchu w grze, po prostu podczas szybkich ruchów mimowolnie nie skupiam się na wszystkim co przelatuje na ekranie, dopiero po zatrzymaniu kamery obraz dostaje ostrości. 

Tak jak Antola porada :
Kod:
1. Podczas przemieszczania się po mapie trudno jest dostrzec wroga. Polecam od czasu do czasu zatrzymać się na chwilę i bez rozglądania się myszką wypatrywać wroga - łatwiej dostrzeżesz jego ruch

bloom - Myślę że oprócz ładnej poświaty na niebie i obiektach odbijających światło jak np nasza broń innego zastosowania to nie przyniesie, tym bardziej polepszenia widoczności na dalszych dystansach ;Wink
Osobiście wyłączone, jakoś  mimo tego że troszkę "ładniej" to przy tak płytkich kolorach na mapach tylko mnie  irytuje to światło, ponadto pod słońce z pewnością widać o wiele mniej Wink 

eye adaption - to juz chyba wyjaśnione.

lens flare - czary mary hokus pokus - ile ludzi tyle wierzeń oraz teorii, osobiście wyłączone bo nie wiem o co chodzi a jeszcze spali mi zasilacz Tongue 

Wszystkie z tych opcji zżerają klatki, Motion blur u mnie najmniej, dlatego dalej go używam. 

Elo
Nantz
| i7 4790 | Gigabyte Windforce 270 OC | RAM 8GB | HDD 600GB |
Odpowiedz
#6
Motion Blur w każdej grze zżera klatki i nie wiem po co go włączać, jak przy szybkim ruchu kamery w grze, nasz wzrok i tak łapie rozmyty obraz Tongue
Lens Flare to rozpraszanie się światła, gdy np. patrzymy lekko pod kątem na słońce i przed oczami mamy różnorakie okręgi ze ścieżką wydobywającą się ze słońca - nie wiem jak to inaczej wyjaśnić. Zróbcie zdjęcie zachodu słońca, to takie same cuda zobaczycie na zdjęciu. To samo pojawia się też przy patrzeniu na sztuczne światło, np. latarnie uliczne. Nie jestem pewien ale może to też odpowiadać za prześwitywanie promieni słonecznych przez liście co tworzy tzw. goodrays. Na pewno obie opcje kilka klatek potrafią zeżreć, choć wcześniej miałem to włączone i różnicy nie zauważyłem ani w obrazie, ani w płynności.

Chciałbym zwrócić też uwagę na skalowanie rozdzielczości - zawsze gdy stosujecie wyższą rozdzielczość niż natywna waszego monitora, to faktycznie będzie renderowana większa część obrazu, ale małe detale staną się mniej czytelne, ze względu na to wyostrzenie. Wiem co mówię, bo kiedyś podłączyłem kompa do TV w rozdzielczości HD Ready z funkcją Full HD przy HDMI. Odpaliłem Fifę i faktycznie widziałem większą część boiska, niestety kropki na radarze stały się mniej czytelne i takie granie na dłuższą metę nie miało sensu.

FXAA w grze obecnie działa mniej lub gorzej, ale warto pamiętać, że FXAA to najsłabsza i najbardziej płynna metoda wygładzana krawędzi. W każdej grze charakteryzuje się tym, że obiekty blisko gracza są dobrze wygładzone, natomiast te dalej są już widocznie postrzępione (może nie tak bardzo jak bez, ale nadal zauważalnie).


Od siebie polecam wyłączyć Blooma i włączyć Eye Adaption. Zatrzymywanie się i obserwacja otoczenia, jak opisał to Antol to podstawa. Polecam też do tego celu używać skupienia gdy celujecie przez przyrządy (PPM). Warto też gdy biegniecie w jakimś kierunku, skupić i wyostrzyć wzrok na wąski odcinek horyzontu/terenu, bez zmieniania kierunku biegu.
Odpowiedz
#7
Lub po po prostu umilić sobie życie "riszejdem" ;p

https://www.youtube.com/watch?v=Yck70OiubnI

Z pewnością poprawia widoczność, na dalsze dystanse również, działa dobrze, grałem bez tego tylko pierwsze 5 dni mojego squada.
Łatwa kontrola wyboru dostępnych funkcji.
Jeśli kogoś zaczną nudzić zbyt "soczyste" kolory, może wyłączyć opcje o nazwie "VIBRANCE" dostępną w zakładce pipeline. Kolory pozostaną bez zmian, natomiast ostrość oraz widoczność w grze zostanie nadal poprawiona. Reshade aktywuje się tak samo dezaktywuje przyciskiem Scroll lock - obok Printscreena Wink
| i7 4790 | Gigabyte Windforce 270 OC | RAM 8GB | HDD 600GB |
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości