Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Squad problem z płynnością rozgrywki
#1
Witam,
 powracam do tematu który (wydaje mi się) umarł śmiercią naturalną na przełomie paź-list 2016 roku, a chodzi oczywiście o płynności rozgrywki szczególnie przy podzespołach AMD. W moim przypadku jest to GPU z serii HD 7900, a dokładna specyfikacja mojego sprzętu poniżej:

CPU: i5 3570K @ 4.0GHz
GPU: HD 7970 3GB (sterowniki Crimson  ver. 16.6)
RAM: 8GB RAM GOODRAM 1333MHz
Windows 7 Ultimate 64 Bit (obecnie Win 10 Pro 64 Bit)
Monitor: AOC G2460F FHD 24" 1920x1080 144 MHz
Mobo: MSI Z77A G43
Zasilacz: XFX TS 550W 80+ Bronze 

W specyfikacji podałem dwa systemy, ale na ten moment używam Win 10 (od jakichś 4 dni) m.in. dlatego że przy Win 7 Ultimate, z grą mam te same problemy co (niestety) przy Win 10 - choć miałem nadzieję że po zmianie systemu FPS'y przestaną skakać, a gra będzie płynniejsza. Dziś w nocy zainstalowałem nawet najnowszą aktualizację pod Win 10 w trybem "Gra" która miała podbić FPS'y niestety, tak się jednak nie stało - dla zainteresowanych https://www.cdaction.pl/news-49295/windo...m-gra.html
(Ponoć jest to jeszcze nieoficjalna wersja, poprawiona ma być wprowadzona w najbliższy wtorek.)

Nie wiem czy jest to wina gry (ludzi odp za optymalizację, która w moim mniemaniu leży i kwiczy), silnika gry Unreal Engine 4 (czymu nie Unity, no czymu ?!), który ewidentnie tłucze się z kartami Radeona, lub sterowników... Szczerze dla mnie grafika wygląda jak dosłownie g***o ale nie dlatego wydałem te 80zł w zeszłym roku, tylko dla świetnej drużynowej rozgrywki, współpracy, coopa zwał jak zwał, jednakże płynność w grze jest dosłownie masakryczna. Wracając jednak do meritum, dla porównania BF 1 max settings OK +-40FPS na monitorku FHD 144 MHz - no wiec z czym do ludu, czy byłaby to tylko i wyłącznie wina silnika gry ?
Zobaczcie ten krótki materiał - jaka jest płynność a przede wszystkim jak wygląda tutaj grafika - https://www.youtube.com/watch?v=LbfRO2svLTw

Bardzo się zawiodłem po ostatniej aktualizacji v9, gdyż liczyłem że w końcu poprawią optymalizację (mimo że nigdzie o tym nie pisali), wydawało mi się oczywistym że w końcu się za to zabiorą, tym bardziej że dość duże grono osób posiadających podzespoły AMD miało problem ze spadkami FPS.
Dzisiaj widzę kolejna aktualizacja 9.2 - bez zmian...

Wydaje mi się, że płynność rozgrywki związana jest również z liczba graczy na serwie (nie chodzi mi tutaj o lagi/ping) tylko nadal generowanie fps.
Może macie jeszcze jakieś porady co można zrobić by zwiększyć płynność, podbić trochę fps ? 
W tym momencie mam np. wszystko wyłączone i na najniższych ustawieniach FPS  42-47-50 a czuje jakbym miał ze 35...

Dzięki wielkie,

Mac.
Odpowiedz
#2
Bardzo ciekawa sytuacja jest u cb. Wyczyść cache może to pomoże Wink
[Obrazek: jXsIdOs.png]
Odpowiedz
#3
Mam jeszcze szybkie pytanko, bawiłem się teraz jeszcze (chyba to końcowa faza przed usunięciem tej gry) programem AMD Settings w zakładce z grą Squad wymusiłem wyłączenie odświeżania pionowego i odziwo na strzelnicy przybyło mi 30 FPS'ów, niestety nie wiem jak wygląda gra w terenie z innymi graczami bo pojawił się kolejny problem - nie wyszukuje listy serwerów, w ogóle nie wyszukuje serwerów.

I teraz pytanie do Was - usunąć całkowicie Squad i jeszcze raz pobrać grę ? Dla mnie to 30 min bo mam światłowód to żaden problem.
Dodam jeszcze że od pierwszego pobrania gry, tj zeszłego roku ni robiłem jej reinstalacji, czy to coś pomoże (osobiście wątpię, bo jeszcze nigdy żadna gra nie dostała zastrzyku FPS po reistallce hehe, także ten Wink )

@BezuPolska chodzi Ci o usunięcie configu ?
Odpowiedz
#4
Mam identyczną kartę graficzną i identyczny procek wykręcony na 4,2, ilość ramu taka sama ale 1600mhz. Ogólnie od początku Early Acess nie narzekałem na płynność, grałem na prawie najwyższych detalach i w zależności od mapy, fpsy nie spadały poniżej 30, a przeciętnie utrzymywały się w okolicach 45. Niestety z wersji na wersję przybywa problemów i w v9 zaczęły się ogromne freezy, częściowo wyeliminowane w 9.1 albo 9.2.
Nie jest to tylko wina Radeonów, bo ludzie na GTX'ach też mają problemy. Na pewno jest to wina optymalizacji, gdyż gra ma jeszcze wiele przestarzałych systemów, jest ciągle uktualniana do najnowszej wersji UE, a to też powoduje nowe problemy.
Z czasem będzie na pewno lepiej, szczególnie gdy producenci zaczną samodzielnie edytować kod źródłowy silnika UE i dostosowywać go do swoich potrzeb. Oczywiście jak się domyśliłeś, serwer odgrywa tutaj ważną rolę i im więcej graczy tym większe obciążenie sprzętu. Częściowo zostanie to rozwiązane w wersji v10 gdzie zostanie zmieniony system animacji.

A co do grafiki - gra tak wygląda jak na załączonym filmie na maksymalnych detalach, weź jednak pod uwagę, że każda gra będzie wyglądać lepiej w blasku zachodzącego słońca Wink

Pozostaje czekać, bo wiele osób już na forum zgłaszało problemy, osobiście kontaktowałem się z zespołem QA i nie znają jeszcze konkretnych przyczyn które powodują ekstremalne spadki wydajności na niektórych konfiguracjach.

Ściąganie gry od nowa nic nie da - sprawdzałem. W opcjach gry jest taki przycisk: "Wyczyść pamięć podręczną gry" lub coś podobnego. Po angielsku "Clear user cache data". Zresetuje to wszystkie ustawienia i wymaga ponownego uruchomienia gry ale może trochę pomóc. Co dziwne, wyświetlanie gry w trybie Borderless potrafi dać więcej klatek na s.
Odpowiedz
#5
Nie rozumiem w ogóle takiego podejścia twórców, co mi z tego że wrzucą nowe modele pojazdów, nowe mapy, skoro gra w 70% jest niegrywalna ?
Bo tak jak napisałeś, im nowsza aktualizacja, tym gorzej - wtf ? W którą stronę to idzie ? Jak ta gra ma przyciągnąć ludzi skoro jest po prostu niegrywalna ?
Ja mogę grać w zasadzie tylko na jednej mapie OP First Light "Castle - zamek" jak niektórzy nazywają i jednocześnie jej nie lubią, bo dzięki drzewom można powalczyć w CQB, a podłoże (jasny teren) pozwala na odróżnienie sylwetek zwłaszcza u rebeliantów, którzy łażą "na czarno". To jest dramat, po prostu dramat... Niby nie żałuję pieniędzy bo 200h przegrałem no ale ku**a ta gra ma naprawdę zajefajny potencjał, a ta optymalizacja tak go rozwala że dupa blada.

Jeszcze te odświeżanie pionowe, wyłączenie tej opcji po prostu mnie rozwaliło na kolana, kuźwa przecież po wył tej opcji są takie przeskoki animacji że to sie w głównie nie mieści... Chyba będę musiał odłożyć na razie tą grę aż faktycznie nadejdzie oczekiwany patch 99.9.1.0 i w końcu naprawia optymalizacje - jeszcze raz dramat...

Co do filmiku, zobacz sobie na jakość dźwigni przeładowania w tej M4'ce, mechaniczne przyrządy celownicze (zwłaszcza szczerbinka), body M4'ki i cały chwyt transportowy - daje sobie łapę uciąć że to nagranie jest już na nowszej wersji silnika UE4 albo po odświeżeniu modeli broni.

Nie wiem czy zauważyłeś że przy reinstalacji Squad'a w folderze steam/.../common/Squad -> pozostały dwa foldery Engine i Squad których w czasie usuwania gra się nie pozbyła, ponadto nie można usunąć ich ręcznie ponieważ jakiś program ich cały czas używa ...

To mnie właśnie dosłownie rozjebuje, po prostu nie mieści mi się to w głowie że we wczesnej wersji AA gra chodziłą naprawdę dobrze, a po krótkim czasie stała się niegrywalna...

Możesz mi coś więcej powiedzieć o tym trybie Borderless, i czy byłbyś w stanie podesłać ss'a twoich ustawień graficznych ?
Odpowiedz
#6
Też mi to podejście nie do końca się podoba, ale problem raczej dotyczy mniejszej, losowej części graczy. Znacznie większa część może cieszyć się bardziej lub mniej ładną i dobrze działającą produkcją (jak na EA). A jak wiadomo pieniądze zdobywa się za ilość contentu i to co widać na obrazkach/filmikach.

Filmik prezentuje nowości które znajdą się zapewne w v10, tak więc nic dziwnego, że są różnice między tym co widać na filmie a obecnie w grze. Jeżeli chodzi o wersję silnika to SQ jest zawsze o jedną wersję (przeważnie jeden miesiąc) do tyłu w stosunku do aktualnych wersji UE.

Nie zwracałem uwagi czy coś mi zostało w folderze gry po jej usunięciu ale folder Squad zawiera spakowane pliki gry - to też nowość która może powodować problemy z płynnością i doczytywanie/freezowanie gry. Wcześniej wszystko było wrzucone luzem, teraz są 4 paczki.
Engine zawiera jakieś podstawowe składniki/pluginy silnika UE4.

Borderless niczym się nie różni od Full Screena, przynajmniej u mnie, bo powinna chyba być ramka której ja nie mam. Wiem, że wiele osób twierdzi, że zyskują kilka fps w tym trybie.

Stare ustawienia graficzne (przed v9):
Full HD, Skalowanie 1.0
FXAA
Wszystko Epic, poza cieniami (High)
AO włączone
Eye Adaptation włączone
Reszta off
Synchronizacja off

Po v9:
Full HD, Skalowanie 1.0
FXAA
Wszystko High, poza cieniami i dystansem widzenia (medium)
Eye Adaptation włączone
Reszta off
Synchronizacja off

Ogólnie jak wszyscy wcześniej narzekali na fpsy w okolicach 30 i mniej na niskich ustawieniach, tak ja na prawie najwyższych miałem osiągi, jak wspomniałem we wcześniejszym poście. Patch optymalizacyjny przyniósł wielu osobom poprawę, mi natomiast nie. W v6 zaczęły się sporadyczne freezy.
Odpowiedz
#7
Dzięki wielkie za odp i config.
Powiem Ci że po reinstalce coś się jednak zmieniło, nie tyle co w FPS'ach (ich nadal jest mało) natomiast wam wrażenie że znacznie zwiększyła się płynność rozgrywki (zwłaszcza poruszania - ustawienia fabryczne). Niestety, w fabrycznej konfiguracji nie da się grać przynajmniej na najnowszej mapie Basrah, bo na odległość 150-200 m wszystko się zlewa, także muszę próbować. Ale na bank coś się zmieniło. Nadal jednak zdażają się skoki w fps'ach, zwłaszcza przy zrespieniu z 35fps do np 17/2/5 fps - różnie, pobawię się cfg i dam znać, dziękuję za pomoc Wink

Edit:
Jest git, na Gorodok v2 mam 50-60 fps, gra wygląda fatalnie, ale przynajmniej jest płynnie, ciekawe co bd na innych mapach.
Odpowiedz
#8
Miałem wcześniej 7950 i około 30 FPS'ów nie było większych problemów. Teraz mam GTX 1060 i bardziej okolice 60 FPS'ów i też żadne cuda się nie dzieją przy i5 4760K. Może niestabilne OC i wychodzi wam w tej grze akurat. Albo wolny i zawalony, pofragmentowany dysk. Dzisiaj to bez SSD ciężko.
Odpowiedz
#9
(04-08-2017, 08:49 PM)MacMelbor napisał(a): Dzięki wielkie za odp i config.
Powiem Ci że po reinstalce coś się jednak zmieniło, nie tyle co w FPS'ach (ich nadal jest mało) natomiast wam wrażenie że znacznie zwiększyła się płynność rozgrywki (zwłaszcza poruszania - ustawienia fabryczne). Niestety, w fabrycznej konfiguracji nie da się grać przynajmniej na najnowszej mapie Basrah, bo  na odległość 150-200 m wszystko się zlewa, także muszę próbować. Ale na bank coś się zmieniło. Nadal jednak zdażają się skoki w fps'ach, zwłaszcza przy zrespieniu z 35fps do np 17/2/5 fps - różnie, pobawię się cfg i dam znać, dziękuję za pomoc Wink

Edit:
Jest git, na Gorodok v2 mam 50-60 fps, gra wygląda fatalnie, ale przynajmniej jest płynnie, ciekawe co bd na innych mapach.

Za to, że w oddali jest zamazany obraz odpowiada AA a dokładniej TAA. Wyłącz sobie tą opcję jak i zarówno FXAA. Wydaje mi się, ze w tej grze ta opcja jest skopana, zbyt bardzo rozmazuje piksele
Ja gram na rozdziałce 2k bez wygładzania krawędzi i wszystko ostre jak brzytwa w oddali
Dodatkowo włącz sobie opcje "rozmycie w ruchu", wygładza trochę ruchy
Odpowiedz
#10
Ok poprubuje dzisiaj po południu, zobaczymy co będzie Wink
Jestem ciekaw czy no zmiana kości RAM'u na szybsze coś by dała...
Jeżeli chodzi o CPU i OC gdybym źle wykręcił zegary poczulbym zapewne problemy w innych grach, byłby problem z temperaturą a u mnie wszystko jest ok, przy OC nie musiałem ręcznie podbijać napięcia więc proc odpada. Na dzień dzisiejszy stawiam na kartę graficzną w 80% i być może chodzi tu o jej pamięć.
Drugą rzeczą którą kiedyś udało mi się zauważyć że na serwerach do 40 osób max liczba klatek jest większa niż np gdy graczy jest 80. Nie mniej jednak wina leży przede wszystkim w optymalizacji gry. Kiedyś na tym sprzęcie odpalałem FPS'a w klimatach gry Halo gdzie łączna liczba graczy na mapie przekroczyła 100 ( było ich bodajże około 120) i kompletnie nie było żadnych problemów z rozgrywką - w BF 3/4/1 to samo 64/64 i nic się nie działo...
Odpowiedz
#11
I jak tam, co tam słychać ? Wyszło v 9.6, niby update silnika UE 4, w dzień wyjścia aktualizacji gdy zobaczyłem tą informację, serce mi zamarło. Postanowiłem się porządnie przygotować, mając nadzieję ze update przyniesie od roku (grę zakupiłem na przełomie wrz/paź) wyczekiwaną optymalizację. A jakże - sromotnie się przejechałem tyłkiem po asfalcie kiedy to po ponownym pobraniu gry problemy zaczęły się już od samego "main menu" i zwiechy.

Wróciłem trochę po przynudzać bo od kwietnia do dnia dzisiejszego zauważyłem kilka rzeczy.
1) Nadal sporo osób ma problem z optymalizacją gry i spadkami FPS'ów, świadczą o tym m.in. komentarze pod pojawiającymi sie aktualizacjami na steam, YT i ogólnie tworzonymi wątkami na różnych forach.
2) Że w grze mogę osiągnąć 75 fps które w ciągu 1 sekundy mogą spaść do 3 FPS.
3) Problem ze spadkami FPS pojawia się gdy na serwerze liczba graczy przekroczy +/- 50 graczy (przy 60 jest tragedia)
4) Drop FPS występuje również w chwili gdy przeciwnik zaczyna do mnie strzelać, a w momencie gdy mnie trafi gra nawet się zwiesza 2-3-4 sekundy.
5) Na serwerze gdzie jest 40 osób mogę grać z ustawieniami wysokimi/maxymalnymi.
6) v.10 też nie przyniesie optymalizacji gry, nigdzie o tym twórcy nie piszą, że w ogóle zamierzają coś z tym zrobić. Wydaje mi się że to w dużej mierze wynika z c***ści silnika Unreal Engine, który wygląda w tej grze fatalnie i tak samo jest zoptymalizowany (moim zdaniem). Ktoś pisał że z grą nic się nie zmieni dopóki nie zostanie przerzucona przez devs (cokolwiek miałoby to znaczyć).

Zapraszam do ponownej konwersacji Smile
Odpowiedz
#12
9.8 i update UE4 jakimś cudem dały radę doruchać kolejne minus 10/20 fps na słabszych konfiguracjach zwłaszcza na mapkach z gęstszą roślinnością, na lepszych sprzętach spowodowały większą stabilność klatek, bez większych dropów poniżej 90 fps. Ogólnie poza dodaniem "poklatkowych" animacji i kilku nowych bugów, to raczej tylko podkładka pod v10.

9.9 ma być patchem "mini-optymalizacyjnym", którego mimo próby nie byli w stanie dobrze przetestować, ze względu na brak zapełnienia serwera testowego graczami. Jak dla mnie beta 9.9 w kwestii fps nie zmieniła kompletnie nic.

v10 może przynieść optymalizację właśnie ze względu na zmianę idiotycznie pomyślanych animacji, które w tej chwili w mniejszej lub większej części odpowiadają za performance gry na zaludnionych serwerach.

Imo najmniejszym kosztem wymiana ramu na to 1600 dałaby Ci jakąś tam minimalną poprawę w dolnej granicy fps, reszta Twojego sprzętu jest "ok", jeśli mierzyć go miarą gównianej optymalizacji tej cudownej gry.

Tak czy inaczej bez wymiany całej skrzynki nie spodziewałbym się ilości klatek, na które zasługuje Twój 144hz monitor
Odpowiedz
#13
Jest jeszcze jedna rzecz, którą warto zaproponować - bardzo dokładne sprawdzenie sprzętu pod kątem malware/wirusów albo innego shitu. Ktoś od nas miał jakiś czas temu też problem nie tyle z ilością klatek co z freezami i to pomogło.
Odpowiedz
#14
Razz dzięki za pocieszenie, zaraz się odniosę d twojego postu.
Popo Coś mi się kiedyś obiło o uszy, tzn czytałem temat gdzieś w google po wpisaniu frazy "Squad drop fps" koleś również miał z tym problem.
Co ciekawe postawił Windowsa od nowa (reinstall) i ponoć problemy ze spadkiem FPS'ów się skończyły. Jak znajdę temat zalinkuję.
Choć z drugiej strony, bez urazy ale też nie chce mi się wierzyć w takie "banialuki" że gościu zrobił reinstall i nagle mu fps'y się ustabilzowały...
Patrząc jednak na na sprawę jeszcze pod innym kontem, osoby z i3 i tą samą grafiką nie miały problemu ze stabilnościa gry.
Trochę przeraża mnie też to że jeszcze z Windowsem mam się bawić. Ostatnio wpadłem na pomysł aktualizacji Bios'u (oczywiscie dla Squad - wtf ?), skończyło się wydatkiem 100zł i ponownym programowaniem kości na płycie. Od 2 lat nie posiadam napędu także wszystkie instalacje wykonuję z pendriva. A ostatnia z nich (instalacja Windwosa) nie ukończyła się pomyślnie. Updatowałem z 7 do 10'ki mając nadzieję na jakiś rezultat, a tylko się wkurzam bo kompletnie mi ten szit nie spasował. Wracam też z pracy koło 18:00 i jak mam sie zabierać za reinstalację to mnie po prostu c. szczela :/

Popo na chwilę obecna używam jakże daremnego antywirusa AVG. Możesz mi coś powiedzieć więcej na ten temat, albo dać namiar do ziomka co i jak ?
Ja do tej pory używałem ADV Cleaner a znajomy czym próbował ?

Razz jest wiele gier, taki CS GO gdzie pewnie miałbym ze 180/200 fps na b.wysokich . Ale sam wiesz jak jest. Gra ma faktycznie najc***ą optymalizację jaką do tej pory widziałem, ale ma też coś co przez cały ubiegły rok mnie do niej przyciągało mimo że mam spadki praktycznie co chwilę do kilku fps. Można podszkolic język, trochę się osłuchać ale przede wszystkim spróbować swoich sił, w komunikacji i to jest dla mnie naprawdę zajebiste. W innych grach nie ma na to czasu, tutaj zawsze można kogoś dorwać i pogadać o dupie marynie.

Zwykle nie narzekam, truję dupy etc. ale naprawdę cały rok cierpliwie czekałem na tą cholerną optymalizacje. I pewnie zauważyliscie że przez ten rok spokojnie nazbierałbym na nową grafę. Problem jednak w tym że obiecałem sobie że więcej do PC nie będę dokładał to raz, dwa zaczynam studia zaoczne 3K za semestr II stopnia, a muszę jeszcze kupić samochód do pracy, bo robię dziennie 60 km :/

NIe wiem co będzie, poczekam jeszcze do tego cholernego v.10 bo nie mam wyjścia i tyle.
Odpowiedz
#15
Coś jest zdecydowanie nie tak i podejrzewam, że wina jest po stronie softu. Mam taki sam procesor jak Ty (tylko chodzi na 4.2) i do kwietnia śmigałem na gtx960, czyli karcie z podobnej półki w 1920x1200. Teraz zmieniłem na gtx1070, ale tylko dlatego, że zrobiłem upgrade monitora na 2k i nawet na pełnych serwerach nie mam problemów z fpsami. Tylko, że ja mam grę na SSDku, więc może nawet jak czasem trzeba coś doczytać z dysku to robi się to zdecydowanie szybciej. Masz może możliwość pożyczyć od kogoś nawet niewielki SSD (albo kupić jakieś 64 gb), zrzucić tam SQ i zobaczyć czy się poprawiło.

Z tego co opisałeś to freezy masz głównie wtedy gdy trzeba coś doczytać (spawn). Może warto pójść tym tropem. Zawsze możesz też zupełnie testowo zrobić sobie reinstall czystego windowsa na SSD (dziwię się, że są ludzie, którzy jeszcze tego nie zrobili), wrzucić Steama i SQ i sprawdzić jak będzie hulać.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości