Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FAQ
#1
INFORMACJE OGÓLNE

Gdzie znaleźć i jak zainstalować SDK (Squad Development Kit)?
Obejrzyj ten świetny tutorial poniżej: 

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=oNxYSNaUBFk

Jaką wersję silnika graficznego użyć w SDK?
Nie musisz się martwić wersją silnika! W takcie pobierania SDK z platformy Epic Games automatycznie zostanie dołączona właściwa wersja silnika Unreal Engine.

Włączyłem SDK, jednak uruchomienie trwa baaaardzo długo. Co jest nie tak?
Pierwsze odpalenie SDK trochę trwa. Czas uruchomienia aplikacji zależy od wydajności twojego komputera, jednak bądź cierpliwy! Biorąc pod uwagę raporty użytkowników można założyć, że pierwsze uruchomienie SDK może trwać od 10 do 40 minut. Pojawiły się również informacje jakoby NVIDIA Shadowplay w znaczny sposób spowalniał uruchamianie SDK - zaleca się w tym czasie jego wyłączenie.

Czy moja mapa/modyfikacja może zostać dodana do podstawowej wersji gry?
Jeszcze jak! Modyfikacje, które będą dostatecznie dobrej jakości mają szansę, by dołączyć do podstawowej wersji gry. Dotychczas zostały dodane w ten sposób: Al Basrah, rosyjskie skrzynie z amunicją, Mestia, Kokan i dodatkowe siedzenia w pojazdach - jest zawartość pierwotnie wykonana przez moderów.

Jakie są wymagania sprzętowe do uruchomienia SDK?
Aktualne, rekomendowane wymagania sprzętowe znajdziecie tutaj:


LINK: https://docs.unrealengine.com/latest/INT...fications/


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
WARSZTAT

W edytorze pojawiła się informacja, że mój mod został pomyślnie przesłany do Warsztatu Steam, lecz nadal nie działa.
Jest możliwe, że twoja zawartość jest w Warsztacie Steam, jednak nie jest ustawione jako publiczne. Zdarza się tak, gdy nie zostały zaakceptowane Warunki Usługi w Warsztacie Steam. Proszę zaakceptować Warunki Usługi, następnie wejdź do swojego profilu i przejdź do zawartości w twoim Warsztacie. Tutaj oznacz swoje przesłane modyfikacje jako publiczne.

Nikt inny poza mną nie widzi mojego moda w Warsztacie.
Tak się dzieje gdy nie zaakceptujesz Warunków Usługi w Warsztacie Steam. Proszę zaakceptować Warunki Usługi i ustawić swoje modyfikacje jako publiczne.

Pojawił się nieznany błąd podczas przesyłania mojej modyfikacji do Warsztatu Steam.I got an unknown error when uploading my mod to the Steam Workshop”
W takiej sytuacji proszę pisać o swoim problemie na Discordzie Sceny Moderskiej (Modding Hub) na kanale #workshop-support. Proszę także przesłać plik o nazwie depot_build_393380.log file. Plik ten jest zlokalizowany w Steam/workshopbuilds. 

LINK do Discord Modding Hub: https://discord.gg/p2uAv5a

Nie mogę dołączyć do serwera mimo posiadania wszyskich modów.
Wyjdź z gry i sprawdź czy wszyskie modyfikacje są pobrane oraz zainstalowane. Jeśli nadal nie działa sprawdź czy subskrybujesz daną modyfikację i zrestartuj Steam. Powinno wtedy rozpocząć pobieranie zawartości z Warsztatu. Po pobraniu zrestartuj grę.

Dlaczego nie mogę dołączyć do serwera, na  którym rozgrywana jest  mapa z podstawowej wersji gry?
Jeśli serwer posiada jakąkolwiek zmodyfikowaną zawartość, wtedy pojawi się wiadomość z linkiem do brakującej modyfikacji. Zainstaluj brakującą zawartość, by dołączyć do serwera. Uwaga: Pamiętaj, by zrestartować grę po pobraniu i zainstalowaniu modyfikacji.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
GRAFIKA 3D oraz 2D

Chcę nauczyć się modelować w 3d. Jaki program jest najlepszy do nauki?
Nie ma "najlepszego" programu do nauki. Wszystko zależy od osobistych preferencji, jednak możemy zarekomendować sprawdzenie programu Blender (darmowy), Autodesk 3DS Max oraz Autodesk Maya, które możesz zdobyć za darmo jeśli jesteś studentem. Są one najczęściej używane i posiadają OGROMNĄ dokumentację oraz masę poradników do nauki.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
TWORZENIE MAP

Czy są jakieś poradniki do SDK?
Tak! Kilku deweloperów prowadziło transmisje na żywo podczas pracy nad grą oraz przechodzenia krok po kroku przez różne aspekty dewelopingu w formie poradników. Można je znaleźć tutaj:

LINK: https://www.twitch.tv/offworldindustries/videos/all
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=jkJyrB3_GxE

Jak rozpocząć tworzenie mapy?
Poniżej znajdziesz serię poradników opisującą wykonanie prostej mapy.on how to create a basic map is available here:

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=ljuFJJ_o...2p2U93Aen4


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
PROGRAMOWANIE/BLUEPRINTY
 
Czy programowalna część modowania jest ograniczona jedynie do tzw. Blueprintów?
Do czasu ogłoszenia zmiany w tej kwestii... tak. W przeszłości deweloperzy SQUAD postanowili, że pozwolą tworzyć modyfikacje z użyciem Blueprintów. Modyfikacje powstałe językiem C++ mogłyby powodować niepotrzebne problemy z bezpieczeństwem moderów, graczy oraz deweloperów gry.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
OGÓLNE PORADY I SUGESTIE

W jaki sposób mogę użyć podstawową/niezmodyfikowaną zawartość gry?
Jeśli chcesz wprowadzić do nich zmiany, skopiuj wybraną zawartość do folderu map/mod. Nawet jeśli nie chcesz wprowadzisz zmian warto jest, by skopiować daną zawartość. Tyczy się to szczególnie materiałów krajobrazu i dużych obiektów. Spowoduje to, że nawet jeśli zmieni się zawartość pochodząca z podstawowej wersji gry, twoje projekty lub modyfikacje będą bezpieczne. 

Dlaczego ludzie nie chcą stworzyć dla mnie modyfikacji/nie pracują dla mojego projektu/nie podrzucają własnych sugestii?
Często ludzie są zwyczajnie zbyt zajęci lub nie są zainteresowani twoim projektem/pomysłem, który nie ma żadnego progresu. Dobrym pomysłem jest wykonanie choć małej części przed zaprezentowaniem jej potencjału szerszemu gronu. Jeśli do końca nie rozumiesz jak stworzyć nowe obiekty/mapy wtedy zwyczajnie zapytaj się w konkretnych kanałach na Discordzie Sceny Moderskiej (Modding Hub). Znajdziesz tam wiele osób, które będą bardziej niż chętne, by pomóc tobie w pracy nad własnym projektem.

Link do Discorda Sceny Moderskiej / Modding Hub: https://discord.gg/p2uAv5a


 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



-Dalsze części w przygotowaniu-
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości